Het draait om de inhoud

De inhoud die wij voor u maken kan zowel tekstueel als audiovisueel zijn, gaande van nieuws- en blogberichten over casestudy's en handleidingen tot video's en infographics. Het betreft het geheel aan informatie dat uw organisatie middels communicatie op haar omgeving wil overbrengen.

Alles draait om de inhoud, namelijk om de informatie die beschikbaar is voor uw klant. De interactie met uw klant kan via steeds meer kanalen plaatsvinden: persoonlijk contact, telefoon, website, e-mail, folders, social media etc.

Het is dus van belang te weten:

  • Naar welke informatie uw klant op zoek is.
  • Hoe uw klant naar deze informatie op zoek is.

Wij kunnen u helpen met het inventariseren van de informatie behoefte van uw klant, het analyseren van de te gebruiken verspreiding en het leveren van de op maat gemaakte inhoud.

 

Betaald u nog steeds om tijdelijk gevonden te worden?

Wij bouwen constructief met inhoud

Het verschil tussen inhoud en content

Heel kort gezegd; content is duurder. Content is de namelijk de Engelse benaming van inhoud, deze term is via 'marketing en communicatie professionals' overgewaaid uit de Verenigde Staten. De Nederlandse betekenis van content is tevreden en wij willen dat u meer dan tevreden bent met de inhoud die wij leveren vandaar dat wij het liever over de inhoud hebben.

Wat voor bezoekers wilt u op uw website?

Het is relatief makkelijk om meer bezoekers op een website te krijgen. De uitdaging zit er vooral in om ook de juiste bezoekers naar uw website te trekken. Bezoekers die op zoek zijn naar de informatie, diensten en oplossingen die u aanbiedt!

Waarom kiezen voor inhoud

Het maken van de juiste inhoud heeft als doel het aantrekken van prospects en klanten. Middels de juiste informatie op de juiste plek wordt er een inhoudelijke connectie gemaakt met de prospect of klant om deze vervolgens te verleiden een volgende stap te zetten in de sales funnel (dit is een omgekeerde piramide of trechter met bovenin de leads en onderin de opdrachten). Bijvoorbeeld door het achterlaten van een e-mailadres of andere gegevens. Door het produceren van relevante inhoud werken wij ook aan het verbeteren van de vindbaarheid van uw organisatie. Het mooie is dat organisaties op deze manier ook autoriteiten kunnen worden op bepaalde kennisgebieden en zo een nog sterkere connectie maken met de doelgroep.
Met het sturen op inhoud nemen organisaties afscheid van ‘traditionele marketing’ met lege, nietszeggende proposities en ongefundeerde boodschappen en beloften. De grote kracht van het leveren van inhoud is het aanwenden van de aanwezige kennis binnen uw organisatie; door medewerkers op alle terreinen aan te sporen hun kennis te delen met de buitenwereld, ontstaat er een autoriteit waar de klanten en prospects daadwerkelijk mee geholpen zijn. Bijvoorbeeld in de vorm van webinars, whitepaper marketing, blogs of artikelen.

Het creëren van de juiste inhoud vergt een behoorlijke inspanning maar levert ook flink wat op; zodra klanten uw bedrijf gaat zien als een organisatie die de markt kent, de behoeften van de klanten begrijpt kunt u het centrale aanspreekpunt worden voor alles wat met de branche te maken heeft.

Benieuwd hoe u met ons verder komt?